چاپ امنیتی, طراحی امنیتی

معرفی کتاب چاپ امنیتی، راهبردهای امنیت اسناد و حفاظت از برند

کتاب چاپ امنیتی

چاپ امنیتی سال ها است که از موضوعات مهم صنعت چاپ شده و پا به پای رشد تکنولوژی و فناوری های نوین و همچنین مجهزتر شدن جاعلان، تکنولوژی های چاپ ضد جعل امنیتی نیز پیچیده تر شده است. این اهمیت ویژه برای دولت ها و صاحبان برندها و منتشر کنندگان اوراق و اسناد امنیتی مضاعف است. خصوصا که یک توقف کوتاه در این زمینه دست جاعلان و متخلفان را بالاتر قرار می دهد که معادل میلیاردها دلار خسارت و به هم خوردن نظم اعتبار نهادها و سازمانها است. تدوین منابع و کتاب چاپ امنیتی از همین رو یک نیاز مهم به شمار می رفت.

کتاب چاپ امنیتی
کتاب چاپ امنیتی

کتاب چاپ امنیتی درباره چیست؟

موضوع کتاب چاپ امنیتی تشریح اهمیت و جایگاه چاپ ضد جعل در مسائل اقتصادی و اجتماعی امروز است و نشان می دهد چگونه فناوری های نوین به کمک ایمنی و امنیت اسناد و اوراق بهادار و طبقه بندی شده آمده و چه راه هایی برای بیشینه کردن امنیت اسناد و حفاظت از آنها وجود دارد. همچنین به نقش بسته بندی و رهگیری و ردیابی محصولات در افزایش امنیت آنها می پردازد.

از دیگر موضوعات پرداخته شده در کتاب مذکور مجید خسروی می توان به تبیین اصول مدیریت پروژه های چاپ امنیتی، معرفی نرم افزارهای طراحی امنیتی، ویژگی‌های انواع کاغذ واترمارک و مرکب و جوهرهای امنیتی، انواع روشهای چاپ امنیتی، انواع هولوگرام های ضد جعل، برچسبها و کارتهای هوشمند و انواع بسته بندی های ضد جعل اشاره کرد.

کتاب چاپ ضد جعل مجید خسروی

هدف کتاب چاپ امنیتی مجید خسروی

کتاب مجید خسروی اولین کتاب فارسی زبان در حوزه چاپ ضد جعل و شیوه های چاپ و بسته بندی برای حفاظت از برند است و رویکرد کلی آن پرداختن فنی و حرفه ای به شیوره های پیشگیری از جعل و سوء استفاده از اسناد و اوراق است.

کتاب چاپ ضد جعل برای چه کسانی مفید است؟

کتاب چاپ ضد جعل در ۲۴۰ صفحه با تالیف مجید خسروی به چاپ رسیده و او ۴ سال برای تالیف آن به پژوهش در صنعت چاپ امنیتی مشغول شده که در حال حاضر یک منبع ارزشمند برای دانشجویان و محققان و فعالان حوزه چاپ امنیتی و بسته بندی ضد جعل، طراحان گرافیک، مدیران چاپخانه ها، کارشناسان تولید اوراق بهادار، مدیران دولتی مرتبط با موضوع ارتقای امنیت اسناد و صاحبان برند است.

البته به زبان انگلیسی منابع گسترده ای در خصوص چاپ سند غیرقابل جعل وجود دارد که از جمله آنها کتاب Introduction to Security Printing را می توان نام برد که بین پرفروش ها قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *