کارت شناسایی

تفاوت کارت MIFARE و کارت RFID در چیست؟

کارت MIFARE

فناوری MIFARE برای تعریف کارت های هوشمند استفاده می شود، یکی از آن روش ها نوشتن و خواندن اطاعات کارت است و روش دوم تراشه درون کارت و قابلیت های آن است.

RFID مخفف Identification Frequency Radio می باشد. داده های دیجیتال بر روی تگ های RFID و یا برچسب های هوشمند رمزگذاری می شود. کارت RFID بر اساس یک مشخصه یکتا کار می کند. این داده ها بوسیله قرائتگر امواج رادیویی یا همان Reader ،دریافت می شوند. از این کارت برای شناسایی اشیا، افراد و مدیریت موجودی استفاده می شود که قابل استفاده در اداره ها، فروشگاه ها و منازل می باشد.

انواع کارت شناسایی

سه نوع کارت وجود دارد:

• کارت با تماس

• کارت بدون تماس

• کارت ترکیبی

کارت با تماس:

کارت های با تماس رایج ترین نوع کارت ها هستند. این کارت دارای یک ناحیه تماس تقریبا یک سانتی متری است، که شامل چندین پد تماسی با روکش طال می باشد. این پدها جریان الکترونیکی را در زمان تماس کارت با کارتخوان برقرار می سازند.

کارت بدون تماس:

کارت بدون تماس با مجاورت از کارتخوان کار می کنند. این ارتباط با کارتخوان از طریق فرکانس رادیویی القا و ارتباط برقرار می کند. کارت اعتباری RFID ،مدار مجتمع فرکانس رادیویی)RFIC )و کارت اعتباری MIFARE از این نوع کارت می باشند.

کارت MIFARE
کارت MIFARE

کارت MIFARE

نام MIFARE از اصطاح Collection FARE Mikron نام گرفته است، که Mifare عالمت تجاری NXP Semiconductors برای مدارهای مجتمع و ماژول های خواننده است. فرکانس رادیویی را بکار می گیرند تا ارتباط بدون تماسی بین کارت و کارتخوان جهت قرائت کارت ایجاد نمایند.

یک دستگاه مبتنی بر chips Smart شامل یک میکروکنترلر امن جاسازی شده یا هوش معادل، حافظه داخلی و یک آنتن کوچک و همچنین رابط بدون تماس فرکانس رادیویی که ارتباط را برقرار می کند می باشد. رابط کاربری بدون تماس این امکان را فراهم می کند که کاربران به راحتی در فاصله کوتاه بین کارت و کارتخوان پذیرش خواندن کارت را فراهم می کند.

تفاوت کارت MIFARE و کارت RFID

تفاوت کارت MIFARE و کارت RFID در این است که یک کارت اعتباری MIFARE حافظه بیشتری نسبت به کارت اعتباری RFID دارد و بطور گسترده ای از این کارت ها در هتل ها برای کارت های اعتباری و کارتهایی با اهداف شناسایی استفاده می ش وند IC های Mifare در بیش از یک میلیارد فرستنده RFID استفاده می شود. این تراشه ها با استاندارد بین المللی ISO 14443 IEC / A Type مطابقت دارد، که به طور گسترده در کارت های هوشمند بدون تماس استفاده می شود. به عبارت دیگر، Mifare نام تجاری RFID است.

انواع کارت MIFARE

MIFARE و Classic ، MIFARE Plus ، MIFARE Desire MIFARE شامل MIFRAE خانواده Ultralight می باشند. از این کارت ها می توان در بیش از 40 زمینه متفاوت استفاده کرد. بعضی از این کارت ها برای بلیت های استفاده شده در حمل و نقل عمومی )بلیت های تک و چند سفره(، بلیت های رویداد )استادیوم ها، نمایشگاه ها، پارک های تفریحی(، کارت پرسنلی، کارت مدارس، کارت شهروندی و کارت پارکینگ استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *